Fantastisk äpplepaj

Solen... Känns som att det var länge sen den orkade lysa igenom det gråa molntäcke som legat över Stockholm ett bra tag nu. Men idag visar den att den finns där! En härlig dag och fortfarande runt 9 grader varmt!

Det är första året någonsin som jag är förberedd till max och faktiskt ser framemot kyla. Är egentligen en av dem som önskar ett vår/sommar klimat året runt! Men i år känns det ändå ok att det ska bli kallt, och detta tack vare mina inköp! Valde att spendera lite pengar på ett par ordentliga stövlar från Viking och en galet varm och skön jacka från Peak Performance.  Underbart!!
Och då lyser kylan med sin frånvaro så klart, lite lustigt faktiskt!;)
Kommer att lägga upp bilder på dessa när och om det blir kallt nog att använda dem. :)

Har använt förmiddagstimmarna till att handla och städa lite, så nu har jag undanröjt ALLA undanflykter för att smita ifrån böckerna i eftermiddag. Bara telefonen som ska sättas på ljudlös några timmar också! Måste verkligen vara flitig för hela morgondagen kommer att gå till helt andra saker, och jag kan tyvärr inte berätta så mycket mer än att min älskade pojkvän äntligen har bestämt sig för att utmana sig själv! Jätteroligt och stöd ska han så klart få i detta... Så dagen imorgon ska bli riktigt spännande! Och jag är garanterat mer nervös än vad han är, men jag försöker att inte visa det... ;)

En supergod äpplepaj har jag hunnit med att göra också! Tack älskade mamma för receptet!!
Rekommenderas varmt med lite vaniljsås eller vaniljglass till!

Äpplepaj

1 ½ dl socker
2 dl mjöl ( går med fördel att byta ut 1 dl mot havregryn)
2 tsk bakpulver
125 gr smält margarin

Blanda ihop ingredienserna ovan. Skala och skiva 4-5 äpplen och lägg i en smord form. Strö socker och kanel ovanpå äpplena. Lägg sedan pajdegen som ett täcke över äpplena. Låt stå i ugnen i ca 35-40 min på 200°C.

Ät och njut!

Nu ska jag öppna mina böcker och ställa ifrån mig datorn! Har satt mig tillrätta i soffan med en mysig filt, äpplepaj, en stor kopp te och är ganska nöjd med att kunna plugga hemifrån faktiskt! ;)

Önskar er alla en härlig dag!

Stor kram /
Milo ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0